onsdag 5 oktober 2011

Kundvagnsbältet och kassen som inte ville bli till...


Bloggar kan verkligen bjuda på inspiration. När jag såg ett sånt här kundvagnsbälte hos Kångkarong var jag såld. Enkelt och roligt att sy och verkar ju onekligen verkligen smart. Den ska alltså ge stöd, och hålla fast ett litet barn i kundvagnen. Då när de är för tunga för att bära men samtidigt inte riktigt hittat balansen när de sitter.

Sen skulle jag då svänga till en kasse. Tidsberäkning ca. en timme baserat på tidigare erfarenhet av kassömnad. Det blev inte riktigt så... Hur som helst vann jag! Nu är kassen färdig :)

Mönster: Jag kapade Kångkarong rakt av 90*14 cm. Karborbanden 22 cm. Möjligen sitter de på tvären lite glest.

Användare: Tja är du i behov och gillar vad du ser, lägg in en kommentar och kanske, kanske har du tur! :)

1 kommentar:

  1. Smart idé m bältet! om jag bara vetat det för 6 månader sedan, nu kan hon ju redan sitta och snart gå :) Wow! Vilket otroligt snyggt tyg!!

    SvaraRadera

Populära inlägg