onsdag 28 september 2011

Robot-tröja

Ett roligt robottyg kom en dag med posten... och äntligen föll min son. Han ville ha en tröja av det! Så jag plockade fram mönster  där "kragen" går omlott.Klurigare än man kan tro. Och när jag skulle försöka hålla upp den så trodde jag aldrig att den skulle fungera. Provade och som ett mirakel så... ja den satt faktiskt helt okej :) Måste nog sy en till för att få till snittsen...

Tyg: Rea från... oj minns faktiskt inte. Men jag är väl i ärlighetens namn sådär nöjd för när det hängde för att torka, färgade det svarta av sig när tyget låg ihop...

 Mönster: Allt om handarbets Sömnads magasin 08/2011

Antans otur och en stor lärdom: Sy inte med nål i tyget på låne-overlocken, särskilt inte en trött onsdagskväll! Kniven blev slö och jag kunde inte sy mer på hela långa helgen den var i min ägo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg