söndag 16 oktober 2011

Lätt som en plätt


Första sömnaden från Stoff&Stil skattkistan. Som ni ser av bilden så började jag med en omlott-topp. Enligt beskrivningen skulle det vara "Easy" och bedömdes till en "knapp" i svårighetsgrad. Jag kan inte annat än instämma. Otroligt lätt och rolig sömnad. Inga infodringar, sneslåband, knappar eller blixtlås... Bara att sy ihop.
Men storleken! Jag som i i butik drar 40-42 fick inse att mönstret på 44 satt allt för tight. Det hela slutade med att min rara bonus-brorsdotter fick sig en ny tröja. Å andra sidan passade den mjuka velouren fint på hennes snart 11åriga kropp:)

Mönster: Stoff och Stil, Omlott tröja nr. 22024
Tyg: Stoff och Stil; Stretchvelour med hjärtan


Surt: Jag har förstått att kommentarlådan fungerar dåligt. Om man klickar på förhandsgranska först kan det fungera bättre. Hoppas det löser sig inom kort...:/
Sött: Förra hösten började jag vilja sy kläder. Jag fick ihop en mössa och var stolt så jag höll på att spricka. Inte visste jag då vilken resa jag precis hade börjat...:)

1 kommentar:

  1. Jättefin topp! Vad roligt att du har kikat in hos mig, nu hittade jag till dig också :)

    SvaraRadera

Populära inlägg