söndag 23 oktober 2011

Projekt Runaway


Nja, jag kanske inte riktigt är en deltagare i ovan nämnda serie men det kändes ändå som lite rolig kläddesign när jag piffade den här omlottröjan. Helt min idé är det ju inte heller... Tog inspiration från en butik i Göteborg där man blandat grova material med tunna.
Jag valde starkt lila swearthirt tyg som jag matchade med en riktigt rosa (nästan åt det oranga hållet) sidenvolang. Det blev så härligt att jag inte kunde hejda mig utan fortsatte att sätta det även i ärmsluten.
Lyckades desutom rota fram mina två sista rosa, virkade små blommor ur lådan som jag piffade till med lite pärlor i mitten.
Jag som annars mest bär svart får nu en riktig färgklick till "lagom-festlig"-garderoben:)

Mönster: Stoff och Stil, Omlott tröja nr. 22024
Tyg: Stoff och Stil, sweartshirt
Nytt: Det här var första gången jag sytt i sweartshirt. Behagligt och lättsytt lär det inte bli den sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg