måndag 12 september 2011

Träningsinspiration?


Så har jag sytt min första väska efter mönster! Tänk vad enkelt det kan bli när någon annan har tänkt till före:) Jag fick dessutom lära mig hur snyggt och bra det blir med en infodrad kant längst upp... Några fickor och fack som jag gärna lägger till fanns dock inte. Visst hade jag kunnat göra det i alla falll...men jag gillar att bli klar samma kväll och klockan vart i alla fall för mycket...
En träningsväska blev det i alla fall, stor och rymlig så allt lätt stuvas ner. Nu kvarstår bara det svåraste, att använda den!

Mönster: Allt om handarbets Sömnads magasin 08/2011

Tyg: Jag valde i tygförrådet ett tyg som påminner om det i tidningen, gillar att de blev ganska så lika.
Tyget köptes förövrigt för många år sedan på Åhlens för att bli en härlig kalasduk, sen blev det liksom aldrig av... tur!:)
Mera?: Ja ett ljust tyg på ett höstblött träningsgolv? Fick genast funderingar att sy samma väska i vaxduk. Då kanske jag till och med ska avsätta tid till de där små fickorna...

3 kommentarer:

  1. ...fast än så länge kan jag skylla på att sista sömmen inte är sydd... den måste nämligen kastas förhand och sånt kan ta tid!

    SvaraRadera
  2. Nu kan alla och en var lägga kommentarer här utan att behöva vara "medlem". Välj att vara "Anonym" eller "Namn/webbadress". :)

    SvaraRadera
  3. Du har som alltid lyckats jättefin blev det, jag är en stolt mor

    SvaraRadera

Populära inlägg