fredag 26 augusti 2011

Fantastiska kollegor!


Jag arbetar på en förskola med fantastiska kollegor. De ger allt för att lyfta barnen och erbjuda föräldrar deras barn en trygg och lärorik vardag.
Arbete på förskola innebär så otroligt mycket mer än att "bara vara med barn", leka och gosa. Det gör att vi hela tiden måste utmana oss själva, vårt kunnande och görande. De gör ett kanonjobb tycker jag!
Dessutom stöttar och uppmuntrar vi varandra. De får mig att växa. Positiv feedback skulle kunna vara vårt ledord.
Klubben för inre beundran? Ja kanske men det är vi värda!:)

Hur som helst tyckte jag att det var dags för lite konkret uppmuntran i form av en gåva. Det fick bli näsduksfodral. Roliga att sy, roliga att ge och som det verkade också roliga att få:)

Det är en härlig känsla att bara kunna ta lite tyg från skåpen, lägga ner lite överbliven tid. Få hjärnan att vila en liten stund och låta händerna jobba. Så, har något nytt skapats! Kul.
Dessutom fick jag tillfälle att prova en av mina fina brodyrtrådar som jag fick i födelsedagspresent. En tråd som skiftar i glimrande blått. Så fint och flärdigt.

Insidan minst lika viktig som utsidan
tycker Lilla Röd
Reflektion: När jag ser strykbrädans tyg på kortet inser jag verkligen att det är dags att fixa ett nytt. Kanske nästa syprojekt rent av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg