måndag 8 augusti 2011

Förändringens tid är nära!



Min garderob tillhör inte den mest välekiperade måste jag erkänna... men nu kännner jag att förändringens tid är nära! Tänk att få kombinera sin hobby med behovet att fylla sin garderob! Kan inte bli bättre. Slippa gå i tråkiga klädesaffärer... Nja vi får väl se hur långt det går med den saken men just nu har jag i alla fall fått ett välbehövligt tillskott av två tunikor.
Jag började med att sy den övre i härligt sladdrig viskosyersey. Först gjorde jag fel i halslinningen eftersom jag inte har full koll på alla begreppen... det gick hur som helst att rätta till. Så sydde jag till ett skärp för att få lite midja på skapelsen. Möjligtvis valde jag en aningens förstor stolek i rädslan för att få den för trång...

Enligt mönstret skulle min meter "Pippityg" inte räcka man jag ville så gärna. Genom att korta ärmen och göra infodringen i vitt gick det precis. Lycka!

Tyg: Lila, viskosjersey från Tygvaruhuset. "Pippityget" från Lilofant
Mönster: Burda Easey 7646

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg