söndag 15 maj 2011

Schlageromröstning!

Omröstningen var lång... Så då passade jag på att sy en liten kjol som jag tänkt att jag ville prova. Det gav övning både på att rynka tyg och sy rullsöm. När jag med stor ansträngning fick den på Malte för att prova insåg jag att det behöver vara en tös med större mage än han. En fyraåring kankse... men vem det är får framtiden utvisa.
Att Erik Saade tog oss till en tredje plats vart kvällens bonus!
Heja Sverige!

Mönster: Eget:) Om man nu kan kalla en rak bit tyg, rynkad efter en bit mudd för mönster...
Tyg: Jny Design och en bit röd mudd som jag köpte på symässan i höstas.

2 kommentarer:

  1. Enkelt med snyggt! Den modellen ska provas när jag får min OL-maskin :)

    SvaraRadera
  2. Ofta är det enkla det fina! Jättefin kjol!

    SvaraRadera

Populära inlägg