fredag 23 mars 2012

Vårkänning



Idag var det verkligen vår i luften! Jag och barnen städade av altanen och maken kom hem och ställde sig vid grillen! :) Äkta "Svenssonlycka"!

Kanske hade jag det på känn... för tidigare i veckan sydde jag en liten sommarklänning (eller ett linne om du så vill:) i härlig blomsterprakt. Hoppas alla lätta kläder snart kommer till användning... men vår först förstås!

Tyg: Bitar av ett Ikeapåslakan. Tyvärr strävare än jag trott...
Mönster: "Making childrens clothes"

På gång: Den här veckan har jag dragit igång ett annat syprojekt som snarare hör till ruggiga hemmakvällar... Sån tur att april brukar vara lite lurigt och bjuda på lite av varje.

Mer om hur jag svettats, tankar klarnat och självförtroendet ökat längre fram:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg