torsdag 5 januari 2012

Tröjfestival


Efter att ha fått hem mönster på raglantröjor till mina tre söner har maskinen gått varm i mjuka tyger. Först ut var mellankillens tröja som dekorerades med en hundapplikation från Ottobre. Sydde den direkt på  med enkel raksöm utan en massa mellanlägg... gick faktiskt riktigt bra och applikationen fick den ruffa stilen jag tänkt mig.
Swearthirttyget är dock lite tråkigt och rakt. På den här tröjan blev det bra men... nej  jag har andra favoritmaterial...

Mönster: Stoff och Stil, raglantröja strl. 10 år till en (snart) 9 åring
Tyg: Sweatshirttyg, flossad röd och svart
Liknelse: Tröjan var som en bakad kaka som man jobbat med länge och provsmakat så många gånger att när man tillsist serverar kakan smakar den inte längre. Precis så kändes tröjan, efter att ha sytt alla vändningar tyckte jag knappt att det liknade en hund...  tills nästa dag då jag blev nöjd! Så  kan det vara.
Det bästa: En nöjd son och en stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg