fredag 6 januari 2012

Skarvad tröja


Längtade lite att få sätta velour i overlocken där skillnaden nästan är som störst jämnfört med vanliga maskinen.. Dessutom ÄLSKAR jag "mjuka tygers" velour som jag köpte på mässan. Hade en liten snutt blått kvar som inte var långt nog till en tröja. Utan att riktigt tro på det skarvade jag ihop två bitar.  En skarv rakt över var ju förstås inte särskilt snyggt, tills jag kom på den briljanta idén att täcka över med ett fint band! :)
Det visade sig bli kanon. Kanten la sig dessutom  strax ovanför byxlinningen så det ser alldeles naturligt ut.

Band: Från karinottilia
Tyg: Mjuka tyger som sagt, det bruna är också ett mässfynd men minns inte längre varifrån.
Bra att tänka på: Bandet är inte elastiskt som tröjan.
Akta: Nålen, en av mina gick fakiskt av... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg