torsdag 21 juli 2011

Till mig själv!

Så var det dags att sy något till bara mig själv! Eftersom vuxenkläder känns betydligt mer avancerat så bar det av till min mor som sytt i många år. Här fick jag lära mig mer om när det är viktigt att vara noga och vad som kan göras mer på "frihand". Också detta tjat om att först lägga en lättsprättad tråckelsöm... Och visst fick jag tillsist lära mig läxan när jag sydde i  söm jag ångrade och som fakiskt inte går att få bort. Tråckelsöm är bra, tråkelsöm är bäst, ingen protest. Attans så tråkig bara:)
Tack för en kul och lärorik dag mamma!
En underbart skön klänning i ett underbart Grekland
på vår underbara 10-åriga bröllopsresa!

Tyg & Mönster: Stoff och Stil
Mammas alster: Titta gärna vidare på min mammas sida: http://www.pysselkojan.se/24879422
Här finns både sytt, tovat, smycken, dukningar, paketinslagningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg