torsdag 21 juli 2011

Pojktyg i tjejfärg


Här; ett tyg att gilla. Älskar den sköna kontrasten mellan det typiska killmönstret med grova bilar i ett tyg av den sockersötaste av färger. Jag införskaffade tyget på symässan i höstas men har inte velat sätta saxen i det än... Nu var det dag. En klänning i strl. 80 och jag fick tillfälle att träna mig i mina nyvunna kunskaper att rynka tyg, sy med tvillingnål och lägga mudd runt kanten. Kul!
Ska nog bli en tröja till treåringen också innan metern tar slut...

Mönster: "Allt om handarbete" 6/11. Mönstret var anpassat till bomullstyg med knäppning bak. Jag hoppas att strechen i yerseyn räcker för att slippa den detaljen.

Tyg: Kommer inte riktigt ihåg men länkar till tyg med samma mönster i andra färger:  JNY design.
Mudden är mörk lila och köptes för en tid sedan på Tygvaruhuset.

Dags: för mig att lära mig sy knäppningar och andra halsöppningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg