söndag 4 november 2012

Älskade Gekko!


 
Gekko var en av mina största inspiratörer ute i bloggvärden när jag gläntade på dörren hit. Hon är så duktig, glad och bjuder generöst.
Hennes mössor är roliga att sy och när nu höstkylan krypit på ville min (arbets-) kamrat ha det varmt om huvudet. Så jag köpte tyg på Syfestivalen och sydde ett litet set. Förutom mössa blev det en halstub och två armledsvärmare.
På mässan gick jag förstås till Gekkos hörna också... jag som inte blivit särskilt imponerad av hennes tyger på nätet ändrade nu uppfattning totalt. Så fina! Och där hände ju också mönstret till den lilla vippkjolen och nu har ju lilla "systerdottern" blivit stor nog att kunna vippa:)
Köpte mönstret och gick hem och provade. Så rolig sömnad! Fort och lätt och dessutom är ju varje del tyg så liten att smårester räcker gott. (Snart vågar man inte slänga något!)
Den nya ägaren blev dessutom extra glad över att få ett klädesplagg som hon kan trä på sig själv!
Blev det något tyg då?!? Jo det är klart att det blev men de kommer det bli julklappar av så det måste vara lite hemlis, hemlis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg