onsdag 8 augusti 2012

BH:n har tagit form!


Oj så mycket mod och jädra anamma jag behövde samla för att sy denna skapelse! Det tog flera månader faktiskt! Till sist fick det lov att bära eller brista!
... och det höll någorlunda :)
Visst banden sitter inte super fint som de ska men det verkar som om passformen faktiskt är helt okej. Det sista jag har att göra är nu att sy på axelbanden men så länge det dröjer så kan jag drömma om att den sitter helt, helt perfekt! :)

När jag beställde material av Lisa fick jag powernet istället för vadd (helt enligt överenskommelse!) men när jag sedan skulle till att sy höll jag hårt i http://www.makebra.com/instructions/sewing-4800-bras/ instruktionen. Så hårt att jag valde att beställa vadd och vikresår.
Vadden blev lite för stor men det syns inte när bh:n sitter på, banden var minst sagt trixiga att sy på. Det blev bättre när jag bytte pressarfot men den ville liksom haka sig i alla fall.

Färdig med bh-sömnad? Nej inte alls. Det här var så läskigt roligt att jag ska gå kurs i underklädessömnad hos "LG Sömnad" till hösten! Tillsammans med min mamma och övriga kursdeltagare så hoppas jag lära mig massor om både sömnaden, tyger & tillbehör.

Största tack: till Malin på "Mulliga M" som gav mig visionen och modet att sy min egen bh. Trodde aldrig det var möjligt!
... och till LG Sömnad och Makebra.com som ordande material och mönster till en total novis!

1 kommentar:

  1. Så roligt att din BH snart är färdig och att du har anmält dig till Lisas kurs i höst. Då kanske vi ses för ibland hjälper jag till på kurserna.

    SvaraRadera

Populära inlägg