fredag 4 mars 2011

Min symaskin!

Husqvarna - Emerald 183
Här är min symaskin som är mig så kär!
Låt mig dra anekdoten hur den här hamnade hemma hos mig.
Jag som hade en symaskin tidigare som jag börjat tröttna på men hade inga seriösa planer på att skaffa en ny. Så åkte jag och maken till Hus&Hem-mässan i höstas. Jag tittade på en vacker ullsjal som kostade 500.-, maken höll på att få dåndimpen. Då hängde jag snällt tillbaka dyrgripen, såg husqvarnas monter i ögonvrån och sa:
- Kom så går vi och jag lovar att du kommer ångra att jag inte fick sjalen..:)
Tror aldrig att han ångrade sig men ut gick jag lyckligt med en alldeles ny symaskin. För att göra storyn rättvis kanske jag ska berätta att min far slutligen betalade hela kalaset! Det är snälla män jag har runt om mig!
Igår var jag på symaskinskurs för att lära mig alla knappar och finesser. Den hölls av Symaskinsgrottan i Täby som jag köpt den av. God service och bra kurs! Fast själv hade jag varit så ivrig så jag lärt mig de flesta specialiterna... Bokstäverna som maskinen broderar är tex. en alldeles särskild favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg