onsdag 21 september 2011

Underbara lilla!


För en tid sedan (längre än jag förstått!) fick en härlig familj en ny medlem. Som välkommen-till-världen present ville jag sy en filt. Och så fick det bli. Jag som trodde jag lärt mig kanta fick träna på nytt... När jag tillsist förstått att jag gjort "mudden" för bred, blev det gensast bättre och filten blev klar.

När jag letat i skåpet  hittade jag en överbliven liten stuv som jag kunde skarva till en liten mössa.
Men huga vad jag kände mig dum när jag inte kom på hur man gjorde, det som var så lätt förra året! Efter faktiskt inte mindre än två sprättningar blev den tillsist fin, fin.

Om än inte närmesevis så fin mottagaren!


Mönster: Gekkos supersmarta!

Mått: "Systerdotterns" nyfödda huvudmått, resten på en höft.

Lärdom: Det måste funka fint att välja ett varmt fleecetyg till innertyg. Skönt i kalla Sverige.

1 kommentar:

Populära inlägg