onsdag 28 december 2011

Superhjältemantel!



Äntligen är "systoppet" slut! :) ... och desstom fick jag i julklapp det jag som allra hetast önskat mig, en superflott overlock! Tror att det kanske är givarnas snällhet snarare än min som möjliggjort denna gåva... en riktig superhjälte hanling kan man säga!

Inspirerad av det eller om det nu var  boken i hyllan ska vara osagt men treåringen fick sig i alla fall en ny superhjältemantel att flyga runt i. Förvånatsvärt lättsydd och rolig att färdigställa. Den egna bokstaven på ryggen tycker jag sätter pricken över i:et.

Tyget viks dubbelt, med en penna på snöre ritas sedan två rundade linjer. En för halsringningen och en för capens längd. Gör tricket en gång till på "fodret". Sy på applikationen, lägg avigsidorna mot varandra och sy ihop. Färdigställ genom att  sy en raksöm runt kanterna.
Jo just det, sy in två band också för att kunna knyta ihop i halsen .

Tyg: Fodertyg från "Stoff och Stil"
Tips: För att få en snygg bokstav utan skrivare. Skriv den bokstav du önskar i ett ordbehandlingsprogram. Lägg pappret mot skärmen. Rita av med lätt hand.
Hjärtbrytande kommentar: Talar om för sonen att NU är manteln klar! Han ler mot mig med sitt varmaste leende och säger:
- Då kan du rita med mig.
Sen ritade vi, la pussel, läste bok och gosade en lååång stund.

1 kommentar:

  1. Supercool mantel! - och en riktigt glad mamma på julafton förstår jag.

    SvaraRadera

Populära inlägg